Infiintare
F.A.P.R. a luat fiinta prin Sentinta Civila nr. 25/21.01.2000, Curtea de Apel Bucuresti.

F.A.P.R. s-a constituit in baza Legii nr. 21/1924, inlocuita cu O.G. nr. 26/2000, ca persoana juridica romana, non-profit, apolitica, neguvernamentala, formata prin asocierea unor persoane juridice non-profit cu scop si obiect de activitate asociatiile de proprietari, in scopul realizarii unui sistem integrat de reprezentare, informare, documentare si colaborare la nivel national in domeniul proprietatii condominiale (forma de proprietate in comun din blocurile de locuinte si nu numai).

F.A.P.R. este prima institutie in domeniu cu drept de reprezentare a asociatiilor de proprietari la nivel national.

Obiective
Reprezentarea intereselor asociatiilor de proprietari din Romania, membre si nemembre ale F.A.P.R., la nivel central, in fata Parlamentului, Presedentiei si Guvernului Romaniei precum si la nivel local in fata autoritatilor administratiei publice (Primarii, Prefecturi) si private, a regiilor si societatilor comerciale furnizoare de servicii publice de gospodarie comunala (apa, gaze, termoficare, canalizare, salubritate, energie electrica s.a.) prin forme juridice de reprezentare locala;

Initiative legislative: elaborari si promovari proiecte de legi si acte normative in domeniul proprietatii condominiale;
Sprijinirea infiintarii si functionarii asociatiilor de proprietari din Romania;
Dezvoltarea activitatilor din cadrul asociatiilor de Proprietari din Romania;
Crearea unui mecanism, sistem financiar local/central benefic proprietarilor, in ceea ce priveste serviciile de tip administrativ, tehnic, juridic si economic pentru imobile si terenurile aferente – credite subventionate, finantari nerambursabile etc.;
Cursuri de pregatire pentru administratori de imobile, contabili specializati, cenzori pentru asociatiile de proprietari precum si cursuri de pregatire pentru managerii de asociatii de proprietari (presedinti);
Medierea conflictelor sociale in cadrul asociatiilor de proprietari;
Elaborarea si difuzarea unor publicatii periodice, materiale audio vizuale, documente, carti utile asociatiilor de proprietari;
Crearea de baze de date legislative, tehnice si economice in domeniu.
Pregatirea si organizarea unor reuniuni cum ar fi: seminare, simpozioane, conferinte, mese rotunde etc.;
Implicare pe langa autoritatile publice de stat in vederea atingerii scopurilor F.A.P.R.;
Stabilirea de relatii de parteneriat cu institutiile statului roman si private, cu mass-media, de colaborare si conlucrare cu organizatii similare din tara si strainatate.

Activitati

  • Informare, documentare si consultanta in scopul constientizarii si dezvoltarii simtului de proprietate;
  • Dezvoltarea serviciilor private in domeniu, inclusiv informatizarea completa a sistemului;
  • Eficientizarea consumurilor, contorizarea individuala, crearea de surse proprii de Incalzire;
  • Crearea unui standard de habitat local specific amenajarii teritoriale la standarde europene;
  • Asigurarea proprietatii comune si a serviciilor catre proprietatea comuna;
  • Infiintari birouri de lucru zilnice cu si pentru persoane fizice si/sau juridice interesate, in fiecare oras, municipiu din Romania;
  • Mediatizarea activitatilor F.A.P.R. (reportaje presa scrisa, emisiuni pe specific televizate etc.);
  • Organizarea unor seminarii pe tematici;
  • Anchete publice;
  • Elaborare si difuzare publicatie proprie (ziar, revista);
  • Editari carti, manuale, ghiduri in domeniu;
  • Cursuri de pregatire si perfectionare pentru administratori de imobile, contabili, casieri, cenzori, manageri de asociatii;
  • Promovarea permanenta a numelui colaboratorilor, sponsorilor si finantatorilor.

Realizari

  1. ECONOMII PRODUSE ASOCIATIILOR DE PROPRIETARI DE APROXIMATIV 2.000 miliarde lei vechi (aproximativ 60 milioane de Euro);
  2. LEGALIZAREA MESERIEI DE ADMINISTRATOR DE IMOBILE PRIN INTRODUCEREA IN CLASIFICAREA OCUPATIILOR DIN ROMANIA, cod 512112 (M.O. Partea I nr. 152/28.03.2001);
  3. Organizarea de CURSURI pentru ADMINISTRATORII DE IMOBILE, DE PREGATIRE PROFESIONALA SI DE SPECIALIZARE, incepand cu 01 Septembrie 2001 si respectiv Octombrie 2006;
  4. INFIINTAREA CENTRULUI NATIONAL DE PREGATIRE PROFESIONALA PENTRU PERSONALUL DIN ASOCIATIILE DE PROPRIETARI, BUCURESTI, 01.09.2001;
  5. SEMINAR ANUAL: “INTALNIRI: CETATENI – A.P.L. (ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA)” editia I, anul 2000.
  6. MEMBRU IN CONSILIUL CONSULTATIV AL A.N.R.E. (AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI) IN PERIOADA 1999-2001;
  7. PRIMUL “BIROU PENTRU ASOCIATIILE DE PROPRIETARI” DIN ROMANIA, IN BUCURESTI, IN COLABORARE CU PRIMARIA MUNICIPIULUI BUCURESTI – CENTRUL DE INFORMARE SI DOCUMENTARE PENTRU RELATII CU CETATENII, IN PERIOADA 01.02.1999-25.07.2001;
  8. Modificarea coeficientului de pierderi pe care il retine R.A.D.E.T. Bucuresti la facturarea energiei termice, de la 1,7 % la 4,4 % pentru P.T.-uri si 5,5 % pentru C.T.-uri incepand cu 01.01.2002 si la 8 % incepand cu Martie 2003;
  9. CARTI: “GHIDUL ASOCIATIEI DE PROPRIETARI“, “DOSARUL ASOCIATIEI DE PROPRIETARI”, “MANUALUL ASOCIATIEI DE PROPRIETARI” prima editie in 2001; MANUALUL ADMINISTRATORULUI DE IMOBILE – suport de curs de pregatire, prima editie in anul 2001, “100 INTREBARI-100 RASPUNSURI” prima editie in 2005, GHIDUL PROPRIETARULUI, prima editie in anul 2016, GHID DEBRANSARE, prima editie in anul 2018;
  10. Promovarea “REGULAMENTULUI privind contorizarea individuala a consumurilor de apa rece si calda la asociatiile de proprietari din Romania” (Martie 2002) si a “Procedurii de calcul a caldurii in blocurile cu repartitoare” (Ianuarie 2007);
  11. INITIEREA UNEI PUBLICATII LUNARE PROPRII: “INTERESUL NATIONAL”, din Octombrie 2003;
  12. Programul “LISTA DE PLATA”, calcul automat al listelor de plata si a fiselor de cheltuieli individuale;
  13. Lansarea Programului EDEN, in colaborare cu parteneri privati, pentru centrale termice de bloc;
  14. Initierea incepand cu anul 2003 a proiectului “CASA EFICIENTEI ENERGETICE”;
  15. Implicare si solutionare retele telescopice in Bucuresti la sistemul de alimentare cu apa pentru aproximativ 1800 blocuri (cca. 200.000 locuitori);
  16. Initierea incepand cu 2004 a serviciilor de administrare catre asociatiile de proprietari, membre ale F.A.P.R. in cadrul cotizatiei lunare;
  17. Promovarea Directorului General ca Director General la R.A.D.E.T. Buc. in perioada Ian. – Mai 2003;
  18. TIPIZATE, FORMULARE SI REGISTRE CONTABILE IN DOMENIU;
  19. PARTICIPARI LA ADUNARI GENERALE ALE PROPRIETARILOR;
  20. RUBRICI PERMANENTE PRESA SCRISA SI AUDIO-VIZUALA (EVENIMENTUL ZILEI, LIBERTATEA, AVEREA, NATIONAL, TV ROMANIA 1, PRO TV, OTV, PRIMA TV, TVRM s.a.). ANCHETE PUBLICE;
  21. COLABORARI: MINISTERUL FINANTELOR, MINISTERUL DE JUSTITIE, MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE, A.M.O.F.M., MINISTERUL CONSTRUCTIILOR, MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE, A.N.R.E, ASOCIATIA ROMANA A LOCUINTEI, P.M.B., PRIMARIA MUNICIPULUI TARGOVISTE s.a.
  22. BAZA PROPRIE DE DATE CU APROXIMATIV 10.000 ASOCIATII DE PROPRIETARI din toata tara s.a.